De jint is de Friese term voor de afstand tussen de springer op de kant en de stok die in het water is geplaatst bij fierljeppen. Deze afstand bepaalt uiteindelijk waar je later landt op het land.

Ieder maakt zijn eigen sprong. Ieder heeft zijn eigen jint.

Daarom hebben wij aandacht voor elke sprong!

 

 

Missie

Ieder kind voelt zich gezien, gehoord, gekend en begrepen.

Ieder kind weet, merkt, voelt dat hij ertoe doet, dat hij erbij hoort.

Ieder kind mag zijn wie hij is, om te worden wie hij wil zijn.

Ieder kind voelt zich verbonden, hoort erbij én niet één kind wordt buitengesloten.

 

Ruimte voor talent,

tijd voor ontwikkeling.

Visie

Wij werken op school vanuit de methodiek van het Groeps Dynamisch Onderwijs. Bij het GDO staat het kind in de groep en niet op zichzelf. Dat wil zeggen dat een kind zich alleen optimaal kan ontwikkelen in relatie met de groep. Het is dus belangrijk na te gaan hoe de groep het kind vormt en hoe het kind op zijn beurt een positieve invloed heeft op de groep.

Verantwoordelijkheid

Binnen onze school vinden wij dat kinderen mede verantwoordelijk behorente zijn voor hun werk en gedrag. Dit is een leerproces dat vanaf het eerste leerjaar wordt ingezet. Onder leiding van een groepsleerkracht wordt kinderen geleerd verantwoordelijk te zijn voor hun werk en gedrag en respectvol om te gaan met het gedrag van anderen

Zelfstandigheid

Ons onderwijs is zo ingericht dat kinderen van jongs af aan leren zelfstandig oplossingen te zoeken. Dat kan alleen, met behulp van andere kinderen of met de hulp van de groepsleerkrachten en onderwijsassistenten.SamenwerkenSamenwerken speelt in de hedendaagse maatschappij een belangrijke rol. Het leren werken in teamverband leidt vaak tot betere resultaten. Bij ons op school proberen wij kinderen op basis van gelijkwaardigheid en met respect voor elkaar te leren samenwerken.

Klimaat van de school

De sfeer waarin kinderen opgroeien is van groot belang. Daarbij speelt het respectvol met elkaar omgaan en een goede open en plezierige omgang met kinderen en ouders een belangrijke rol. Daardoor voelen kinderen zich veilig en prettig op school en komen als gevolg daarvan prestaties op verstandelijk, sociaal-emotioneel en creatief gebied beter tot hun recht. Daarnaast realiseren wij ons dat ouders tijdens de schooluren een deel van hun opvoeding uit handen geven en die verantwoordelijkheid aan de school overdragen.Een goed contact tussen ouders en school achten wij daarom van belang.

Ons onderwijs

Wat kunnen/weten/doen onze leerlingen na acht jaar op onze school?

Ze:

  • kennen hun talenten
  • accepteren van elkaar dat iedereen anders is
  • kunnen zich inleven in een ander
  • ontdekken hun eigen identiteit
  • maken kennis met verschillende geaardheden in onze maatschappij
  • hebben zelfvertrouwen
  • hebben het vertrouwen dat ze een waardevolle inbreng hebben in de wereld om hen heen
  • ontdekken hun eigen identiteit
  • maken kennis met verschillende geaardheden in onze maatschappij
  • kunnen hun eigen mening verwoorden
  • voelen zich verantwoordelijk voor anderen en hun omgeving
  • ontwikkelen een persoonlijkheid met waarden en normen
  • leren dat mensen en situaties verschillend zijn, zolang iedereen dezelfde kansen krijgt.